Annet hvert år tester Difi offentlige digitale tjenester for å finne ut hvor gode de er. Her ser du hvordan det gikk og hvem som til slutt fikk prisen for "Årets digitale tjeneste".

Kvalitetsvurderingen gjøres på et utvalg tjenester fra det offentlige som vurderes opp mot kriteriesettet vårt. De beste blir deretter brukertestet, før en jury kårer en vinner.

Årets digitale tjeneste

Prisen for Årets digitale tjeneste gikk i 2016 til Husbanken sin løsning for søknad om startlån. Løsningen trekkes blant annet frem for å utnytte teknologien og fordi den henter data fra andre virksomheter, noe som gjør oppgaveløsningen enklere for brukeren.

Les hele pressemeldingen her.

Resultatliste

I 2016 vurderte vi 64 tjenester. Klikk på en tjeneste for å se detaljerte resultater. I nedtrekkslisten kan du også se tidligere års resultater.

Kort fortalt har kvaliteten stått stille de siste årene, det har vi skrevet med om i denne overordnede analysen.

Sist endret: 
17. Feb 2017

Deldette

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?
*